Sınıfta Karnının Yüksek Sesle Guruldaması Nasıl Durdurulur?

Bazen herkesin midesi sınıfta guruldar, fakat sana çok sık oluyorsa bu biraz utandırıcı olabilir. Sınıfta konsantre olmaya çalışırken midenin çıkardığı seslerden yorulduysan endişelenme. Guruldamayı durdurmak için yapabileceğin şeyler var.

Makalenin 1.Yöntemi:
Sağlıklı Bir Diyet Uygulamak

  1. 1
    Neyin normal olduğunu anla. Mide guruldaman sindirim sisteminin yapması gereken işi yapmasından kaynaklanıyor: Yiyecekleri, sıvıları ve mide sıvılarını karıştırıp bağırsak yoluna itmek. Guruldama, mide bağırsak yolu duvarlarının her şeyin bağırsaklardan geçebilecek şekilde sıkışmasını sağlamak için kasılıp gevşemesiyle oluşur. Doğru bir diyet ile bile, guruldama bazen olmak zorunda ve utanmak için hiçbir neden yok.[1]
  2. 2
    Dersten önce çok büyük öğünler yememeye çalış. Çok yediğinde sindirim sistemin aşırı yüklenir. Bu durumda guruldama daha sık görülür, çünkü bağırsaklardan geçmesi gereken daha fazla şey olur.
  3. 3
    Boş bir mideden kaçın. Miden iki saat boyunca boş kaldığında, guruldama daha yüksek sesli olur. Bunun sebebi ise midede bu sesleri emecek ya da boğacak çok az şey olması ya da hiçbir şeyin olmamasıdır. Saatlerce bir şey yemediğin zaman, vücudun bazı hormonlar salgılayarak beyine midede kalan her şeyin temizlenmesi ve her ne yemek gelecek ise onun için yer açılması zamanının geldiğini bildirir.[2]
    • Yanında her zaman küçük sağlıklı atıştırmalıklar bulundur.
    • Düzenli olarak sıvı tüket. Su, meyve suyu, çay gibi içecekler içebilirsin.
  4. 4
    Sindirilmesi zor yiyecekleri sınırla. Bazı karbonhidratların sindirimi oldukça zordur. Tüm karbonhidratlardan kaçınma çünkü karbonhidratlar sana enerji sağlamaya yardım ederken bir taraftan da sindirim sisteminin sağlığında önemli bir rol oynar. Basitçe, karbonhidratları sağlıklı bir mide için yeterli ve guruldamaya sebep olmayacak kadar az miktarda, ölçülü ye.[3]
    • Dirençli nişasta: piştikten sonra soğutulmuş patates veya makarna, ekşi mayalı ekmek ve ham meyveler.
    • Suda çözülmeyen lifler: tam buğday unu, buğday kepeği, lahana, marul ve dolmalık biber
    • Şeker: elma, armut ve brokoli
  5. 5
    Açlığının ipuçlarını bil. Unutma ki guruldama hem yeni yemek yediğinde hem de uzun bir süredir yemediysen olabilir. Aşırı yemeden ve aşırı mide guruldamasından kaçınmak için, ne zaman gerçekten acıktığını bil. Normal yemek yeme düzeninin zamanlamasını öğrenmek, hem takipte kalmanın hem de bilinçsizce yemekten kaçınmanın en iyi yolu olacak.
  6. 6
    Yavaş ye ve iyi çiğne. Çok fazla hava yutan insanlar, diğer insanlara kıyasla genellikle daha fazla mide guruldaması yaşarlar. Eğer çok hızlı yiyorsan ya da yerken çok konuşuyorsan daha fazla hava yutma ihtimalin var. Bundan kaçınmak için daha yavaş ye.[4]
    Reklam

Makalenin 2.Yöntemi:
Gazı Önlemek

  1. 1
    Gaz giderici ilaç kullan. Bağırsakta biriken aşırı gaz yüksek sesli mide guruldamasına sebep olabilir. Bundan kaçınmanın en basit yolu eczanelerde satılan herhangi bir gaz giderici ilacı kullanmak olabilir. Her yemek yediğinde bir tane almana gerek yok, ama aşırı gazlanmana sebep olacak yiyecekleri yemeden önce bir tane almayı hatırlamaya çalış.
  2. 2
    Gaz yapan yiyeceklerden kaçın. Belli başlı yiyecekler parçalanması zor olduğu için gaz yapan yiyecekler olarak bilinir. Bu yiyecekleri aşırı tüketmekten kaçınmak mide guruldamasını kontrol etmeye yardımcı olur.
    • Peynir
    • Süt
    • Enginar
    • Armut
    • Brokoli
    • Fasulye
    • Hazır yiyecekler
    • Gazlı içecekler
  3. 3
    Yürü. Yemek yedikten sonra yürüyüş yap.1 kilometreden fazla olmak zorunda değil. Yürümek sindirime yardımcı olacak ve bağırsaklarının sağlıklı bir şekilde hareket etmesini sağlayacak.
    Reklam

Makalenin 3.Yöntemi:
Rahatsızlıkların Teşhisi

  1. 1
    Düzenli spor yap. Hareketsiz bir yaşam mide problemlerine yol açabilir. Egzersiz yapmamak, kilonu ve midende şişkinlik, gaz ve yüksek seslere sebep olan bazı yiyecekleri tolere etme becerini olumsuz yönde etkiler.[5]
  2. 2
    Sinir sistemi bozukluğun olup olmadığını öğren. Eğer sürekli gergin veya endişeli isen sinirlerin midene sinyal gönderir. Bu sinyaller guruldama seslerine sebep olur. Eğer diyet ve yaşam tarzını değiştirmene rağmen gün içinde miden gurulduyorsa sinirsel bir bozukluğun olabilir ve bunun tanısının bir doktor tarafından yapılması gerekir.[6]
  3. 3
    Gıda intoleransı belirtilerini öğren. Bazı yiyecekleri tüketmek mide bozulması ya da guruldaması gibi bazı alerjik reaksiyonlara sebep olabilir. Aynı tip yiyecekleri yediğinde midende sık sık rahatsızlık yaşıyorsan o yiyecekten kaçın. En yaygın gıda intoleransı laktoz intoleransıdır. Laktoz intoleransı süt ürünlerinin midenin aşırı rahatsız olmasına sebep olduğu gıda intoleransı (direnci) tipidir.
  4. 4
    Dispepsi olarak da bilinen şiddetli hazımsızlığa dikkat et. Üst karın ağrısı, aşırı geğirme, bulantı, az miktarda yiyecekten sonra doygunluk hissi ve karın şişmesi, daha ciddi bir hazımsızlık probleminin belirtileridir. Bunları sürekli olarak yaşıyorsan tıbbi yardım al. Dispepsi hayatı tehdit eden bir sorun değil, ancak ele alınması gerekir.[7]
    Reklam

İpuçları

  • Günde 6-7 saat uyumak sindirim problemlerinden kaçınmana yardımcı olur.
  • Gün boyunca sıvı tüket. Bir kerede ağzına dikmekten kaçın yoksa mide guruldaması yaşayabilirsin.
  • Acıktığında her zaman daha az ve dozunda ye. Bu kuralı sadece sabah kahvaltısından sonra uygula (yine de büyük bir kahvaltı yapabilirsin. Ondan sonra başka bir şey yemeyi sınırla). Abur cuburlardan kaçın, sağlıklı yiyecekler ye.
  • Yemek yerken konuşma. Yemek yerken konuşmak yiyeceklerin içine hava hapseder. Bu da guruldama ve geğirmeye sebep olur. Umarız bu yardımcı olacaktır.
Reklam

Bu wikiHow makalesi hakkında

wikiHow bir “wiki”dir. Bu, makalelerimizin çoğunun birden fazla yazar tarafından ortaklaşa yazıldığı anlamına gelir. Bu makaleyi oluşturmak için, zaman içinde makaleyi düzenlemek ve iyileştirmek üzere bazıları isimsiz, 88 kişi çalıştı.
Kategoriler: İlişkiler

Bu makale işine yaradı mı?

Evet
Hayır
Reklam