Göğüsler Ameliyatsız Nasıl Büyütülür?

Ortak yazar: wikiHow Kadrosu

Daha büyük göğüsler istediğini kabullenmenin utanılacak hiçbir yanı yok. Ameliyat olmadan daha büyük göğüslere kavuşmak zor olsa da, çaresiz değilsin. Bıçak altına yatmadan göğüslerini büyütmek için bazı göğüs egzersizleri yapabilir, kimi tıbbi aygıtları deneyebilir ve hatta göğüslerini olduğundan büyük göstermeye çalışabilirsin.

Makalenin 1.Kısmı: Göğüslerini Daha Büyük Göstermek

  1. 1
    Bedenine göre bir sütyen tak. Araştırmalara göre her 10 kadından 8’i yanlış bedende sütyen takıyor. Sana küçük gelen bir sütyen takmak göğüslerinin büyük değil, tam tersine, küçük görünmesine neden olur. Aşırı büyük bir sütyen takmak da göğüslerinin sarkmasına, böylece yine olduğundan küçük görünmesine yol açar. Göğüslerini daha büyük göstermenin sırrı, sana mükemmel şekilde uyan bir sütyen takmaktır. İşte böyle bir sütyen bulma ve doğru biçimde takma yolları:[1]
    • Kup büyüklüğüne değil, sütyen bandının genişliğine odaklan. Kup büyüklüğü de önemli ama bedeninin 80 mi 90 mı olduğunu biliyorsan. Tüm farkı bu yaratır.
    • Sütyenin sana en iyi uyduğu pozisyon bu değilse sakın kancayı en son çengele takma. En rahat olduğu yer neresiyse oraya tak.
    • Sütyenin bandı sırtının üst kısmına asla gelmemeli.
    • Sütyenin kıyafetine uygun olsun. Farklı bluzlarla hep aynı tarz sütyen takma çünkü bazıları göğüslerini olduğundan küçük gösterir.
  2. 2
    Destekli ya da dikleştiren sütyen kullan. Bu da hızlı ve kolay bir yöntem ve sütyenin içine bir şeyler tıkmana gerek yok. Destekli sütyen göğüslerini daha iri gösterebilir ve dikleştirici bir sütyen bunu bir adım ileri götürebilir. Eğer destekli ya da dikleştirici sütyen almak için alışverişe çıktıysan tıpkı normal sütyen alırken yapacağın gibi, satın almadan önce denemelisin. Destekli olduğu çok bariz olan ve göğüslerini balon gibi büyüten bir sütyen alma, bunu herkes anlar.
    • Sütyeninin içine kâğıt mendil ya da göğüslerinin asıl şeklini alamayan herhangi bir şey doldurmamalısın. Her şeyden önce komik durur ve seni rezil edebilir.
  3. 3
    Göğüslerini makyajla vurgula. Kulağa abartılı mı geliyor? Hiç de öyle değil. Kadınlar, özellikle de film setlerinde göğüslerine sürekli makyaj yaparlar. Bu, göğüslerin daha büyük olduğu yanılsaması yaratır; ayrıca birkaç fırça darbesi ve kıyafetine bulaştırmamak için biraz özen yeterlidir. Eğer gerçekten kafana koyduysan sırf bu amaca yönelik bir makyaj kiti satın alabilirsin. Ama en iyisi önce elindeki makyaj malzemelerini kullanıp hoşuna gidip gitmeyeceğini görmek. Eğer denemekten zarar gelmez diyorsan şu adımları takip et:[2]
    • Sütyenini tak ve elbiselerini giy. Dışarı çıkarken giyeceğin ne varsa giymelisin.
    • Makyaj malzemesi bulaşmasın diye bluzunun önüne kâğıt havlu ya da tuvalet kâğıdı koy.
    • Göğüs çatalından başlayıp göğüslerinin arasına kadarki alana koyu renkte bronzlaştırıcı ya da pudra sür.
    • Bu rengi yukarı ve dışa doğru yayarak göğüslerinin doğal kavisi boyunca bir V şekli oluştur.
    • Daha açık bir renk (altın ya da şeftali gibi) far ya da pudrayı fırçayla göğüslerinin üst yarısına sür.
    • Bir süngerle renkleri kaynaştırarak daha doğal ve dolgun görünümlü göğüslere kavuşabilirsin.
  4. 4
    Duruşunu mükemmelleştir. Sen küçükken annen dik durmanı tembihlediğinde bir bildiği vardı. Göğüslerini daha büyük göstermenin en hızlı ve çabuk yolu budur. Omurganı dik tutarsan omuzların çökmek yerine doğal olarak dikleşir. Kollarını da göğsünde kavuşturmak yerine iki yana indirirsen daha uzun ve özgüvenli görünmekle kalmazsın, göğüslerin de daha büyük ve dik durur.
    • Sen iki büklüm durursan göğüslerin de öyle görünür. Sen dimdik ve başın yukarıda durursan göğüslerin de senin gibi durur.
  5. 5
    Göğüslerini öne çıkaran kıyafetler giy. Bu da göğüslerini, olduğundan daha büyük göstermek için başka bir kolay numara. Göğüs kısmı dantelli ya da desenli bluzlar, göğüs boyunca yatay şeritleri olan veya dekoltesi, olması gerekenden fazlasını gözler önüne sererek göğüslerini daha küçük göstermeyen açık yakalı bluzlar giy. Göğüs kısmı bir renk, alt kısmı başka renk olan bluzlar da göğüslerini iri gösterir.[3]
    • Köprücük kemiğinin hemen altından bollaşan bluzlar ve elbiseler de göğüslerini daha büyük gösterebilir.
    • Balenli bir elbise ya da bluz giyersen göğüslerin kendiliğinden dikleşir.
    • Göğüs kısmı çok dar kıyafetler, mesela çok dar straplez bluzlar ya da sana küçük gelen atletler giymek göğüslerini olduğundan küçük gösterir.
    • Göğüslerinin arasına kadar inen bir kolye ucu takarak da dikkatleri göğüslerine çekebilirsin.

Makalenin 2.Kısmı: Egzersiz Yapmak

  1. 1
    Şınav çek. Şınav sadece triseps kası için harika bir egzersiz olmakla kalmaz, aynı zamanda göğüslerinin hemen altındaki pektoral adaleleri güçlendirebilir. Bir anda çok sayıda şınav çekmek kollarını yorabilir, o yüzden fiziksel bakımdan zaten güçlüysen işe her gün 2 ya da 3 set halinde 10 tekrarlı şınav çekerek başla. Şayet acemiysen 5’er tekrarlı 2 setle başlayıp giderek artır. Şınav uzmanı olma yolunda ilerledikçe her gün kendini biraz daha fazla şınav çekmeye zorlayabilirsin. Şınavın nasıl çekileceğini buradan öğrenebilirsin:[4]
    • Yere yüzüstü uyanıp ellerini omuzlarının tam altına koy.
    • Yerden güç al ve vücudunu, kolların dimdik olana kadar yavaşça ayak parmaklarının üstünde kaldırarak plank pozisyonuna getir.
    • Karnının yere değmesine izin vermeden alçal, sonra kendini tekrar kaldır.
    • Çok zor gelirse şınav çekmeye dizlerini ve bacaklarının dizden aşağısını yerden kaldırmadan başlayabilirsin. Böyle yapsan bile şınav, göğüs kasları için harika bir harekettir.
  2. 2
    Ezme (crunch) hareketi yap. Bu egzersizler karın yağlarını eritir ve karın kaslarını güçlendirir.
    • Yere sırtüstü uzan, dizlerini kır, kollarını iki yanına sarkıt. Şimdi ayakların ve kolların hâlâ yerdeyken doğrularak oturur hâle gel, sonra kol ve bacakların aynı pozisyonda olacak biçimde tekrar geriye yaslan.
    • İlk sette on tekrar yap. Abartmana gerek yok, o yüzden günde 1 ya da 2 set ideal.
  3. 3
    Duvar şınavı çek. Bu, şınavın bir başka türüdür ve üst kollarınla pektoral adalelerini çalıştırır. Bir duvardan altmış santim uzakta dur, avuçlarını açıp duvara daya ve kollarını düzleştir. Şimdi dirseklerini kırarak duvara yaklaş ama bacakların yerinden hiç oynamasın. Kollarını ve bisepslerini kullanarak tekrar doğrul. Bunu duvara karşı şınav çekmek gibi de düşünebilirsin.[5]
    • İlk başta 10 tekrardan 2 set duvar şınavı çek.
  4. 4
    Dambıl kaldır. Bir spor salonuna yazıl ve eğer bu işte acemiysen güveneceğin bir hocayla çalış. Bu da pektoral adalelerini güçlendirmeye yardım edebilecek muhteşem bir egzersiz. Tek yapman gereken canını acıtmayacak ama etkili olacak ağırlıkta (3-5 kiloluk) bir çift dambıl bulmak ve havaya kaldırmak. Bu egzersizi evde, bir ağırlık sehpası olmadan da yapabilirsin. İşte yapma yolu:[6]
    • Ellerin uyluklarının üstünde dururken dambılları iki elinle tut. Avuçların yere bakıyor olmalı.
    • Dambılları ellerini bükmeden, kollarını hafifçe bükerek havaya kaldır.
    • Dambılları başının üstüne kaldırdıktan sonra yavaşça iki yanına indir ve hareketi tekrarla.
    • Bu hareketi, sırtüstü yatarken şınav çekmeye de benzetebilirsin.
  5. 5
    Kelebek hareketi yap. Bunun için sırtüstü yat, 2-3 kiloluk hafif dambılları tutan kollarını iki yana aç. Dambılları, üstü sana, altı karşıya bakacak biçimde yan tutmalısın. Şimdi kollarını iyice yana aç ki vücudun haç biçimini alsın. Kollarını açabildiğin kadar açınca yukarı kaldır ve göğsünün üstünde birleştir. Kollarını iki yana sonuna kadar açıp tam göğsünün üstünde birleştirmeye devam et.[7]
    • İlk denemende 15 tekrardan 2 set halinde yap. Daha rahat yapabilir hâle gelince sayıyı artırabilirsin.

Makalenin 3.Kısmı: Beslenmeni Değiştirmek

  1. 1
    Biraz kilo al. Evet, doğru okudun. Göğüslerini doğal yoldan büyütmeyi gerçekten istiyorsan tek yapman gereken birkaç kilo almak. Böylece karnın, uylukların ve vücudunun geri kalanına göre daha kolay kilo alan bölgeler dolgunlaşır. Göğüslerin büyüsün diye kilo almak istemeyebilirsin ama bu en garantili yolu. Kilo almak için kalori alımını artırman, peynir gibi yağlı ve kurabiye gibi şekerli yiyeceklere yönelmen yeterli. Ya da sağlıksız olmak için özel bir çaba harcıyormuş gibi hissetmek istemiyorsan, sevdiğin yiyeceklerin porsiyonunu artırmakla da yetinebilirsin.
    • Eğer zayıfsan ve birkaç kilo almak sana zaten yakışacaksa bu akıllıca bir hamle olur. Ama zayıf değilsen dünyanın en mantıklı çözümü olmadığı gün gibi ortada zaten.
  2. 2
    Östrojen içeren daha fazla gıda al. Östrojen, başka şeylerin yanı sıra göğüslerinin büyümesinden sorumlu olan kadınlık hormonudur. Buluğ çağında ve hatta 18-19 yaşına kadar vücudun doğal olarak östrojen üretse de, göğüslerini birazcık daha büyütmek için östrojen içeren gıdalara odaklanmaktan zarar gelmez. İşte östrojen bakımından zengin olduğu bilinen birtakım gıdalar:[8]
    • Mercimek ve nohut
    • Lima fasulyesi ve barbunya fasulyesi
    • Peynir ve yoğurt gibi süt ürünleri
    • Çemen tohumu
    • Adaçayı, karanfil ve kekik gibi baharatlar
    • Elma, kiraz ve erik gibi meyveler
    • Pancar, havuç ve salatalık
    • Pirinç, arpa ve buğday gibi tahıllar
  3. 3
    Fitoöstrojen içeren gıdalar ye. Östrojen seviyen düşükse fitoöstrojen devreye girer ve göğüslerini büyütmeye yardımcı olur. Yapılan araştırmalar gösteriyor ki fitoöstrojen tabletleri kullanmak menopoz öncesi dönemdeki kadınlarda göğüs dokusunun büyüklüğünü artırıyor ve birçok leziz yiyecekte zaten fitoöstrojen bulunuyor. O yüzden bunları beslenmene katmanın hiçbir zararı yok. İşte fitoöstrojen bakımından zengin bazı gıdalar:
    • Şam fıstığı, ceviz, kaju ve kestane gibi yemişler
    • Kırmızı şarap, beyaz şarap, siyah ve yeşil çay gibi içecekler
    • Şeftali, çilek ve frambuaz gibi meyveler
    • Keten tohumu
    • Yeşil fasulye ve kış kabağı
  4. 4
    Göğüslerini büyütmek için östrojen hapı ya da östrojenli gıda takviyeleri almaktan kaçın. Östrojen ve fitoöstrojen içeren gıdaları ölçülü biçimde tüketmek göğüs büyüklüğünü artırabilse de sırf bu sebepten ötürü östrojen hapları almamalısın. Eğer göğüslerini büyütmek dışında nedenler yüzünden bu haplara gereksinim duyduğunu düşünüyorsan doktorunla konuş ama sakın kendi kafana göre bu hapları kullanma. Ne yazık ki, göğüsleri büyüten aynı ilaçların meme kanseriyle, kan pıhtılarıyla ve göğüslerini büyütmek için riske girmeye kesinlikle değmeyecek başka hastalıklarla ilişkisi saptanmıştır.[9]
    • Kimi araştırmalar, östrojenin ya da fitoöstrojenin göğüs büyüklüğü üzerinde hiçbir etkisinin olmadığını öne sürüyor.

Makalenin 4.Kısmı: Akıllı Davranmak

  1. 1
    Sırf göğüslerin büyüsün diye hap kullanma. Doğru, bazı doğum kontrol haplarının göğüsleri büyüttüğü biliniyor. Bununla beraber en yakın doktora gidip sırf bu sebepten ötürü doğum kontrol hapı yazdırmamalısın. Eğer cinsel bakımdan aktif olmaya henüz başladıysan, adet dönemlerin zor geçiyorsa ya da doğum kontrol hapı kullanmak için başka bir gerekçen varsa bunun senin için doğru karar olup olmadığını önce doktoruna danış.
    • Doğum kontrol haplarının, ruh hâli değişimleri ve daha uzun âdet dönemleri gibi istenmeyen yan etkileri olabilir, o yüzden sırf göğüslerin biraz büyüyecek diye almanı kesinlikle haklı çıkarmaz.
  2. 2
    Sabret. Daha genç bir kızsan göğüslerin tam büyüklüğüne erişmemiş olabilir. Buluğ çağı herkesi farklı etkiler ve sen göğüslerinin bundan sonra büyümeyeceğini düşünsen bile, gelişim sürecinin bir parçası olarak yirmi yaşına kadar, hatta bazen daha sonrasına kadar göğüsler büyümeyi sürdürebilir. Yaşın büyüdükçe doğal olarak biraz kilo alabilir ya da doğum kontrol hapı kullanmanın sana uygun olduğuna karar verebilirsin ve göğüslerin sen daha farkına bile varmadan büyümüş olabilir.[10]
    • Vücudun gelişimini tamamlamadan göğüslerinin büyüklüğünü değiştirmek için acele etme.
  3. 3
    Aldatmacalara karşı uyanık ol. Göğüslerini doğal yoldan büyüttüğü "kanıtlanmış" birçok hap, takviye gıda ve hatta enjeksiyon reklamı göreceksin. Ancak doğal yoldan işe yaradığı ve olumsuz yan etkisi olmadığı kanıtlanmış hapların ya da gıda takviyelerinin sayısı çok az. Vücuduna zarar verebilecek bir şey yapmaktansa işleri doğal yoldan, diyet ve egzersizle çözümlemek ve hatta göğüslerini daha büyük göstermek bile daha iyidir.
    • Bu sözde takviyelerden herhangi birini kullanmadan önce doktorunla görüş.
  4. 4
    Botoks yaptırma. 30 ile 50 yaş arasındaki birçok kadın, göğüslerini dikleştirmek için Botoks uygulamasına 2.000 dolara varan paralar ödüyor. Araştırmalar bunun tehlikeli bir davranış olduğunu henüz onaylamadıysa da, kimi doktorlar buna değmeyeceğini çünkü etkinin hiç para ödemeden, sırf dik durmakla elde edebileceğinden bir farkı olmadığını söylüyorlar.[11]

İpuçları

  • Daha büyük bir sütyen giymek yerine sana tam gelen sütyen kullan.
  • Ellerini duvara dayayıp şınav çek. Bu da göğüs gelişimini tetikler.
  • Susam ve keten tohumunun hormonları uyarıp göğüslerin büyümesine izin verdiği bilinir.
  • Göğüslerini büyütecek hap ya da tablet yoktur fakat balık yemenin, göğüsleri büyümeye teşvik edebilecek hormonları artırdığı biliniyor.
  • Göğüslerini daha büyük göstermek için dirseklerini geri at, göğsünü öne çıkar.
  • Açık V yakalı olmayan dar tişörtler giy.
  • Çok fazla süt iç ve süt ürünleri tüket. Bu, hormonları ve büyümeyi destekleyecektir.
  • Masaj yaparken zeytinyağı kullan.
  • Sporcu sütyeni takmayı bırak. Bunlar göğüslerini bastırarak daha küçük görünmesine yol açar.
  • Sütyeninle uyuma; bu, göğüslerinin hava almasını engeller.

Bu wikiHow makalesi hakkında

Ortak Yazar:
wikiHow Editör Ekibi
Bu makale editörler ve araştırmacılardan oluşan, makalenin doğruluğu ile kapsamlılığını onaylayan, eğitimli bir ekip tarafından ortaklaşa yazılmıştır.

Bu makale işine yaradı mı?

Evet
Hayır