Âşık Olmak Nasıl Önlenir?

Ortak yazar: Trudi Griffin, LPC

Yasak bölgede olan, senin için doğru olmayan ya da hayatına kötü bir zamanda gelen birine karşı hissettiğin güçlü duygularla mücadele etmek gerçekten zordur. Âşık olmaya karşı koymak istiyorsan, kendini bağımsız olarak mutlu etmenin yollarını ara ve bir şeyler hissettiğin o kişiden uzaklaş. Doğru kişiyi bulduğunda ve aşk için hazır olduğunda aşkı kabul edip kucaklamak için çaba göster.

Makalenin 1.Yöntemi:
Kendi Başına Tamamlanmış Hissetmek

  1. 1
    Bireysel hedeflerine odaklan. Bir ilişkiye harcayacağın enerjiyi kendini geliştirmek için kullan. Kendini geliştirme yollarını listele, sonra da gerçekleştirmek istediğin, seni mutlu edecek ve kendinle gurur duymanı sağlayacak olan bir tanesini seç. Sana bu hedefe ulaşmanda yardımcı olacak bir zaman çizelgesi ya da plan yap ve buna bağlı kal.[1]
    • Kariyerinde ilerlemeyi ya da okulda notlarını yükseltmeyi hedef edin.[2]
    • Vücudunu şekle sokmayı hedefle. Örneğin, kendini verip haftada dört kez spor salonuna git.[3]
    • Ölmeden önce yapılacaklar listesi hazırla ve üzerinde çalışmaya başla.
  2. 2
    Ailenle ve arkadaşlarınla zaman geçir. İster evli olsun ister bekar, herkesin birileriyle sosyalleşip desteklendiğini hissetmeye ihtiyacı vardır. Aile üyeleri ve birlikte zaman geçirmeyi sevdiğin yakın arkadaşlarınla eğlenceli bir şeyler yap. Böylece, bir ilişki yaşamadan da başkalarıyla aranda bağ hissedersin.[4]
    • Yalnızca annenle yürüyüşe çıksan da, 15 sınıf arkadaşınla bowling oynasan da faydası olabilir. Ama çiftlerle “dış kapının dış mandalı” olarak çok zaman geçirmekten sakın çünkü bu sana kendini yalnız ve dışlanmış hissettirebilir.
  3. 3
    Doğada zaman geçir. Temiz havayı içine çekmek ve ağaçlar, çiçekler, dağlar ve deniz gibi doğa manzaralarını izlemek çok huzur verici olabilir. Kalbini ve ruhunu tatmin etmek ve huzura erişmek için haftada en az bir kez ormanda tek başına yürüyüş yap ya da kumsalda kitap oku.[5]
  4. 4
    Yaratıcılığından faydalan. Kendi düşüncelerinle, aklınla bağını koparmamak seni çok güçlendirebilir. Çok sevdiğin bir konuda bir şey yaratmak kendini ifade etmeni sağlar, bu da daha mutlu olmanı sağlayabilir. Erteleyip durduğun o doğaçlama tiyatro dersine kaydol ya da yazmayı seviyorsan boş zamanlarında birkaç hikâye üzerinde çalış.[6]
    • Yeni bir hobi ya da örgü örmek, yemek pişirmek gibi yeni bir beceri edinebilirsin.
  5. 5
    Sağlıklı ve güvenli bir şekilde dokunmayı içeren bir aktivite bul. Dokunma oksitosin ve serotonin salgılanmasını sağlar, bu da sevgi ve haz hissetmene yardımcı olur. İlişkilerde dokunmak yaygın bir şeydir ama sevgilin yoksa bunu sık yapamıyor olabilirsin. Masaj terapisi, eşli danslar ya da hayvanlarla zaman geçirmek gibi dokunma içeren farklı birkaç aktivite yapmayı dene. Hangi aktivite sana sevgi ve neşe hissettiriyorsa onda karar kıl.[7]
    • Kendini duygusal olarak hazır hissetmeden önce cinsel ilişki yoluyla aşk ve zevk duygularını bulmaya çalışma. Bir de, hazır olmayan ya da rızası olmayan birini buna sakın zorlama.
  6. 6
    Önemsediğin bir amaç için gönüllü ol. Gönüllü olarak çalışmak kendini tamamlanmış hissetmenin muhteşem bir yoludur. Ayrıca, kendinden daha büyük bir şeye dikkatini vermene de faydası olur. Yerel hayvan barınağında, aşevinde ya da bir yardım kuruluşunda gönüllü olarak çalışmayı dene. Yaşadığın bölgede, sık sık gönüllülere ihtiyaç duyan kuruluşlara bak.
    Advertisement

Makalenin 2.Yöntemi:
Belirli Bir Kişiye Kapılmaktan Kaçınmak

  1. 1
    Hoşlandığın kişiyle bağlantını en az düzeye indir. Birine çok bağlandığını hissedersen ona âşık olmanı önlemenin en iyi yolu ondan uzaklaşmaktır. Sürekli o kişiyle takılıyorsan, onunla telefon ya da mesaj yoluyla iletişim kuruyorsan hislerin büyük ihtimalle artacak ve o kişiyi çok düşüneceksin. Bir adım geri çekil ve başka planlar yap, telefonunu da bir süreliğine başka odada bırak.[8]
    • Dolaysız, dışavurumcu ve dışa dönük biriysen bu seçimini hoşlandığın kişiye söylediğinde kendini daha iyi hissedebilirsin. Durum buysa, “Üzgünüm ama bu ilişkide bir adım geriye çekilmeliyim,” gibi bir şeyler söyle.
  2. 2
    Sosyal medyadan çık. Hoşlandığın kişinin Facebook, Instagram ya da Twitter hesaplarına bakma isteğine karşı koymak için elinden geleni yap. Sosyal medya hesaplarına bakmak aklını hoşlandığın kişiden uzaklaştırmanı güçleştirir, ondan daha da çok hoşlanmana neden olabilir. Bu isteğe karşı koyamıyorsan aklını başka şeylere vermek için sosyal medyadan tamamen çık.[9]
    • Sürekli olarak hoşlandığın kişinin Facebook paylaşımlarını görmemek için profil sayfasına gidip “takibi bırak” düğmesine tıkla. Bu şekilde, hem arkadaşın olarak kalır hem de paylaşımlarının haber kaynağında çıkması engellenir.
    • Instagram bildirimlerini kapat. Aygıtının “Ayarlar” menüsüne git, “Bildirimler” seçeneğini ve “Instagram”ı seç, sonra “Bildirimlere izin ver” seçeneğini kapat.
  3. 3
    Geçmişteki kötü ilişkilerini düşün. Güçlü duygular hissettiğinde kendini kaptırmak ve duruma mantıklı ya da gerçekçi bakmamak kolaydır. Âşık olmaktan kaçınmak için geçmişte sonu kötü biten ya da beklediğin gibi olmayan ilişkilerini ve maceralarını düşün. Geçmişteki bu deneyimler için kendini harap etme, ama onları ayaklarını yere bastırmak için kullan.[10]
    • Eski sevgilinle ettiğin bir kavgayı hatırla ve kendi kendine şöyle de: “Bu zor ve acı vericiydi. Bunu tekrar yaşamak istemiyorum. Şu anda daha iyi durumdayım ve her şey bu haliyle muhteşem.”
  4. 4
    Meşgul ol. Boş oturursan hoşlandığın kişiyi düşünmemekte güçlük çekersin. Her gün aklını vereceğin şeylerle meşgulsen ona âşık olmanı engellemen çok daha kolay olur. Ebeveynlerine evi temizlemede yardım etmeyi ya da yeni bir hobi edinmeyi düşünebilirsin. Boş vaktin ne kadar azsa hoşlandığın kişiyi düşünme isteğine o kadar az kapılırsın.[11]
    Advertisement

Makalenin 3.Yöntemi:
Hazır Olduğunda Aşkı Kucaklamak

  1. 1
    Geçmişteki acıları ve kırgınlıklarını içinden at. Doğru insan çıkagelse bile geçmiş deneyimlerin yüzünden kendini serbest bırakıp âşık olman zor olabilir. Aşk birçok yönden harika olsa da bazen acı verebilir, bu da yeni bir ilişki düşüncesini korkutucu hale getirebilir. Eski sevgilini affederek ve/veya o zor durumların olumlu sonuçlarını düşünerek geçmişteki acıları, kırgınlıkları içinden atmaya çalış.[12]
    • Mesela, futbol oynamayı seven biriyle çıkmış ve onunla futbol oynamaya başlamış olabilirsin. Şimdiyse futbol sevdiğin, iyi olduğun ve yapmaktan hoşlandığın bir spor.
    • Bununla ilgili düşüncelerini yazmak için günlük tutmaya başla, daha sağlıklı bir ruh haline ulaşmaya çalış.
  2. 2
    Kabuğuna çekilme. Kendini savunmasız hissetmek kolay şey değil, hele ki daha önce incindiysen. Doğru zaman geldiğinde mutlu olmak, hayatındaki özel kişiyle konuşmak ve zaman geçirmekten heyecan duymak için kendine izin vermeye çalış. Aranızdaki bağı güçlendirmek için haftada bir bu kişiye kendinle ilgili özel bir şey söylemeyi dene. Ağır ağır, zamanla aşkı hissetmeyi, karşındaki insana tümüyle açık ve dürüst olmayı öğreneceksin.[13]
  3. 3
    İçindeki eleştirmeni duymazdan gel. İnsanlar şu ya da bu nedenle aşka karşı direnirler. Hayatındaki kişiye gerçekten değer veriyorsan ama onu sevmek için kendini zorlaman gerekiyorsa muhtemelen bunun sorumlusu senin kendi düşünce süreçlerindir.[14]
    • “Onlara güvenme; kimseye güvenemezsin,” ya da “Beni sevmiyorlar; beni sadece incitecekler,” gibi düşünceler aklına her geldiğinde, kendine “Şu anda konuşan korku,” ya da “Bu benim geçmişteki ilişkim değil,” gibi şeyler söyleyerek onları kafandan kov.
    Advertisement

Bu wikiHow makalesi hakkında

Lisanslı Profesyonel Danışman
Trudi Griffin, LPC bu makalenin ortak yazarıdır. Trudi Griffin Wisconsin’de Lisanslı Profesyonel Danışman’dır. Yüksek Lisans derecesini 2011 yılında Marquette Üniversitesi’nden Klinik Zihinsel Sağlık Danışmanlığı alanında almıştır.
Kategoriler: İlişkiler

Bu makale işine yaradı mı?

Evet
Hayır
Advertisement